Každý úspešný podnikateľ urobí všetko pre to, aby jeho zamestnanci pracovali v dobrom a čistom prostredí. Ak v blízkej dobe plánujete rekonštruovať, respektíve nanovo zariaďovať kancelárske priestory, tento článok rozhodne neprehliadnite. Čo sa v ňom dozviete? Povieme si, ako si zariadiť kancelárske priestory, aby bola každá strana spokojná (aj zamestnanec, aj majiteľ firmy).
Osvetlenie
Ako prvé budete musieť zabezpečiť čo najkvalitnejšie osvetlenie kancelárskych priestorov. Ak máte kanceláriu orientovanú na tú svetovú stranu, ktorá vám veľa slnka nenadelí, resp. máte málo okien, osvetlenie kancelárie musí byť o to kvalitnejšie.
Odporúčame LED osvetlenie kancelárie. Je šetrnejšie, trvácejšie a kancelársky priestor dokonale presvetlí. Navyše chráni oči.
Kancelársky stôl a stolička
Kancelársky stôl vyberajte pevnejší, aby uniesol váhu počítača a príslušenstva k nemu potrebnému. Okrem toho potrebujete miesto aj na šanóny a dokumenty, ktoré zamestnanec potrebuje mať na pracovnom stole. Rozmer kancelárskeho stola musíte prispôsobiť ešte aj priestoru samotnej kancelárie.
Kancelárska stolička musí byť ergonomická, prispôsobiteľná výške zamestnanca a hlavne jej konštrukcia musí byť pevná, aby zvládla akúkoľvek váhu.
Skrine a malá kuchynka
Ako zamestnávateľ musíte zamestnancom poskytnúť prístup k tekutinám. Odporúča sa na pracovisku zariadiť si aspoň menšiu kuchynku, kde bude drez, umývadlo, ale aj chladnička, kde si zamestnanec môže odložiť desiatu, ktorú si z domu doniesol.
V kancelárii by ste mali mať aj skrine, do ktorých si budete ukladať dokumenty, napríklad faktúry. Na začiatku podnikania vám to možno bude pripadať zvláštne. Časom sa vám však dokumenty začnú hromadiť a budete potrebovať priestor, kde ich budete ukladať. Kuchynku buď oddeľte jednofarebným závesom až po zem, poprípade priestor nechajte otvorený. Všetko záleží predovšetkým od dispozičného riešenia kancelárskeho priestoru.