Zdravý spánok

Zopár tipov pre zdravý spánok a výber kvalitného matraca

Reklamný článok - 30. októbra 2020 - 128. zobrazení

Kto by netúžil po ťažkom a namáhavom dni poriadne si odpočinúť a načerpať nové sily? Určite každý z nás! Nevieme sa dočkať okamihu, keď prídeme domov unavení z práce alebo zo školy a jediné čo si želáme, je sadnúť si do obľúbeného pohodlného kresla alebo sa večer uložiť na spánok a tešiť sa, že sa poriadne vyspíme. No niekedy tomu tak nie je a na vine môže byť nesprávny alebo jednoducho vyležaný matrac, ktorý treba vymeniť. Lepší spánok môžeme získať aj niekoľkými šikovnými tipmi pred spaním.

Spite ako v bavlnke

Cítite sa každé ráno unavení, vyčerpaní a nevyspatí? Ako keby ste prebdeli celú noc, hoci ste išli spať pomerne skoro? Aj napriek tomu vás bolí celé telo a neviete príčinu? Možno je na vine nekvalitný matrac.

Ako vybrať matrac
(Zdroj foto: Andrey_Popov / Shutterstock.com)

Odborníci na výrobu matracov sa zhodujú v tom, že matrace by sme mali meniť približne každých sedem rokov, pretože po tomto čase už strácajú svoju pružnosť a klesá ich životnosť. Ak to podceníme, pripravíme sami seba o zdravý spánok, ktorý je veľmi dôležitý pre fungovanie celého organizmu. Veď nenadarmo sa hovorí, že ako si kto ustelie, tak bude spať. V tomto prípade to možno brať doslovne. Stačí len vybrať matrac, ktorý bude najlepšie vyhovovať našim požiadavkám a hneď budeme vedieť, ako zaspať.

Vyberajte s rozumom a majte sladké sny

Niekedy stačí zmeniť iba málo, aby sme si uľahčili svoj každodenný život. Je veľa vecí, ktoré dokážeme ovplyvniť a nemusíme čakať na to, že to urobí niekto za nás. Platí to aj v prípade výberu a kúpy nového matraca. Je dobré vopred si premyslieť a vedieť, čo od matraca očakávame, z akého materiálu by mal byť vyrobený, akých rozmerov by mal byť a rovnako je dôležitá aj jeho tvrdosť. V prípade alergikov treba zvážiť kúpu matracov z antibakteriálnej peny.

Výber matracu
(Zdroj foto: Freeograph / Shutterstock.com)

Možností, ako vybrať matrac, je niekoľko, preto si celý tento proces treba vopred naplánovať a zbytočne sa neunáhliť tým, že siahneme hneď po prvom. Predsa len, ide o produkt, ktorý nekupujeme každý deň. Ak si vyberieme kvalitný matrac, s ktorým budeme spokojní, tak únava ani nespavosť nebudú viac mať žiadnu šancu.

Zdravý spánok
(Zdroj foto: Volha_R / Shutterstock.com)

Tipy pre lepší spánok

V závere môžeme ponúknuť aspoň zopár tipov pre lepší a zdravší spánok. Veď vyspať sa doružova je základom zdravia detí i dospelých.

  • Pred spánkom by sme sa mali vyhnúť pitiu nápojov s kofeínom.
  • Obmedzme pitie alkoholu či konzumáciu mastných jedál, ktoré by nám zbytočne zaťažili žalúdok.
  • Podstatná je aj samotná spálňa – mali by sme ju aspoň na pár minút vyvetrať, než pôjdeme spať.
  • Nastavme si správnu izbovú teplotu – ideálne do 20 stupňov.
  • Vyvarujme sa noseniu elektroniky do postele, zbytočne by nás iba vyrušovala a boli by sme roztržití.
  • Zdravý spánok môžeme dosiahnuť aj vtedy, keď sa naučíme vstávať každý deň v rovnakom čase.
  • Nepreháňajme to s večerným cvičením, potrebujeme dostať organizmus do pokojného stavu.
  • Snažme sa zbaviť stresu podľa možnosti, zahnať pochmúrne myšlienky a sústrediť sa na niečo pozitívne.
  • Oblečme sa tak, aby sme necítili prílišné teplo, ale ani nepríjemný chlad.
  • Zatvorme oči a začnime dýchať pokojne a pomaly.
  • Kategórie

Podobné články